Vespa

Vespa

Od trenutka kada je nastupila na scenu kod nacije koja se nalazila usred poslijeratne obnove i koja je bila prepuna ideja, kreativnosti i nade, Vespa je predstavljala polet za životom i želju za prihvaćanjem budućnosti. Postala je ikona slobode i emancipacije za mlade ljude diljem svijeta, kombiniranjem ležernog i prepoznatljivog stila proizvedenog u Italiji uz pomoć vrhunske tehnologije.

Povijest

Ako se usredotočimo na 1946. godinu kada je Vespa proizvedena tada se otkrivaju svi elementi koji i dalje ovaj skuter čine ikonom stila i inovacije. Dizajner Vespe, Corradino d’Ascanio bio je genijalan dizajner s mentalitetom koji je na prvo mjesto stavljao tehnologiju a koji je stopio kreativnost i strojarstvo u funkcionalno, aerodinamično i jednostavno vozilo. Vespa je bila originalan, koristan i prekrasan proizvod koji je trenutno osvojio srca publike nakon Drugog svjetskog rata i u trenutku kada je Italija tražila načine za povratak.
Vespina inovacija se prirodno proširila i na urbanu kulturu koja i danas Vespu čini ikonom. Brend je napredovao u životni stil koji vozačima omogućava životopisna i zabavna putovanja. Vespa je bila revolucija na jeziku skutera: način na koji su se upotrebljavali i zašto su bili poželjni.

Praćenjem vijugavih linija prototipa prvog skutera (MP6) i slušajući zvuk motora od 98 cm3, Enrico Piaggio nije mogao a da ne uzvikne: “Zvuči kao vespa!” (tal. osa, eng. wasp, osa). Ova fraza započela je revoluciju u kampanji koja će uskoro osvojiti svijet i poslužiti kao temelj za nekoliko iskonskih marketinških kampanja.

Već pedesetih godina slogan “Vespizzatevi”! nastao je pretvaranjem vlastitog imena u glagol. Smatrao se pozivom na djelovanje u kojem je Vespa bila na mjestu drugog načina prijevoza koje će smanjiti onečišćenja. U to vrijeme, smatralo se da je to vrhunski koncept kojeg je oživjela međunarodna agencija BBH koja je pokrenula modernu kampanju “Vespa ourselves”. Ova revitalizacija legendarne kampanje nastavila se tako što je bila usredotočena na slobodu – ne samo na prijevozno sredstvo već na stanje uma koje je inspiriralo vozače da glasno uzviknu “Live more Vespa!” (Više živi Vespu!).

VESPA 125

1948. godine Piaggio je lansirao novu Vespu. U razdoblju između 1946. i 1947. godine prodano je i plasirano na strano tržište 1183 modela od 125 cm3 (naročito u Švicarsku). Krajem 1947. godine Enrico Piaggio odlučio je potpuno zaustaviti proizvodnju Vespe od 98 cm3 i nastaviti samo s proizvodnjom modela od 125 cm3 za talijansko i strano tržište. Ostale preinake modela uključivale su prednji ovjes, poklopac motora koji je podignut kako bi se omogućio lakši pristup motoru i ostale mehaničke dijelove. Sljedeća serija Vespe iz 1949. koja je danas izložena u muzeju Piaggio izgledala je još i bolje s novim sustavom hlađenja i obnovljenim regulacijskim sustavom kutije mjenjača.

vespa 125
vespa 150 gs

VESPA 150 GS

1955. godina
GS 150 je bila prekretnica u povijesti skutera, ne samo za Vespu, već i za cijelo tržište. Smatrao se najljepšim skuterom koji je ikada proizveden na svijetu koji je i danas vrlo tražen. Pedesetih godina tržište se promijenilo a Vespa je postala simbol mladih ljudi koji su se željeli istaknuti. Po prvi puta je proizvedeno vozilo za masovno tržište s tišim motorom i performansama koje oduzimaju dah. Vespa 150 GS je imala sportske karakteristike što je bila direktna posljedica iskustva trkaćeg tima Piaggio. Motor je imao direktan ulaz u cilindar i imao je 8 KS pri 7500 okretaja u minuti. Kutija mjenjača imala je četiri brzine. Produženo sjedalo i veliki kotači promjera 25,4 cm (10 inča) su iz temelja promijenili liniju Vespe. Predserijska verzija ovog modela  sada se nalazi u muzeju Piaggio.

Moda na dva kotača

Sredinom šezdesetih godina masovni mediji počeli su koristiti izraz Mod povezujući ga uz sve što se smatra popularnim, pomodnim ili modernim. “Mod” je bio blisko vezan uz kretanje mladih modova ili modernista i inspiriran kasnijim pokretima izvan Ujedinjenog Kraljevstva gdje je taj izraz nastao. S njihovom modernom estetikom i političkim nabojem modovi su djelovali kao glasnogovornici mladih ljudi i njihovih želja za promjenom. Cestu su koristili za svoju pozornicu, a Italiju su gledali kao svoju referencu, po pitanju stila i mobilnosti. Za to vrijeme model Vespe GS često se viđao na cestama Londona opremljen bezočno i ekscentrično. Vožnjom u grupama Modovi su prenijeli osjećaj timskog duha i odlučnosti što su karakteristike koje su savršeno predstavljale neslužbeni logo modova: engleska zastava prikazana kao meta.

Razni Vespini modeli koji se smatraju inovativnim, zabavnim i jedinstvenim, osvojili su luksuzne brendove i utjecali na mlade modne dizajnere sa svojim mladenačkim duhom. Suradnja s dizajnerima koji dijele Vespina temeljna načela originalnosti, osebujnosti i mentaliteta izvan okvira dosljedno su rezultirala uspješnim suradnjama koje predstavljaju bezbrižnu zabavu.

Vespin odnos s modnim svijetom po pitanju personalizacije vozila i modnih suradnji bila je naročito vidljiva 2000.-ih godina te se daljnje razvijala u posljednjih godina: Agent Provocateur, Vivienne Westwood, Donna Karan, Givenchy, Dolce & Gabbana, svi oni su ostvarili suradnje s Vespa ET u 2002. nakon čega je uslijedila posebna suradnja s Vogueom, Emporio Armanijem, RED-om i Christianom Diorom s modelom Vespa 946, kao i suradnja sa Seanom Wotherspoonom s modelom Vespa Primavera.

Vespa i suradnja s poznatim dizajnerima

Zračenje novom energijom

Još od svog osnutka 1946. put kojim je Vespa prošla jasno izražava kako je Vespin model 75th više od slavljeničkog vozila. Vespa se etablirala kao inovativan i revolucionarni brend koji je fokusiran na ohrabrivanje zabavnog životnog stila. Povijesno gledano, ona je povezana s planetom, snažnom vezom sa ženama, te je održala blisku vezu sa svijetom umjetnosti i kreativnosti.

Danas, Vespa utjelovljuje tri glavna faktora – naslijeđe, modernost i umjetnost življenja što ga čini “ikonom na kotačima”. Zapravo, Vespa je rođena pod zastavom inovacije kao revolucija u mobilnosti, ali se ubrzo transformirala u ikonu stila zbog svoje sposobnosti da se uključi u duh vremena bez obzira o kojem se razdoblju radi. Na početku, Vespa je bila “pokretačka snaga promjene” u načinu života Talijana tijekom poslijeratnog razdoblja uslijed eklektičnog DNK koji je spojio kreativnost i strojarstvo. Vespa je pokrenula revoluciju u komunikaciji koja je pronašla svoj put u svijetu i pokrenula potpuno novi način na koji se ljudi mogu izražavati. Kao pojačalo kulture mladih, Vespu su koristili Modovi koji su cestu koristili kao svoju pozornicu. Od tada, Vespa je postajala sve popularnija, s osjećajem za modu i moderno.

Njen element prepoznatljivosti je njena sposobnost za obuhvaćanjem kompletnog “životnog stila” koji nastavlja spajati brend s ljudima iz svijeta mode koji žele pokazati svoju originalnost, uzbuđenje i mentalitet izvan okvira, sve ispod zastave bezbrižnosti.
Vespin mladenački duh jasno se vidi u paletama boja na modelima, kao i suradnja s rastućim dizajnerima za svakodnevnu odjeću. Njen poseban motor također daje stvarno jedinstven način gledanja na stvari. Inovativna i originalna po dizajnu Vespa je dokazala od samog početka da je vrhunsko vozilo naročito namijenjeno vozačicama koje su kroz svako desetljeće vidjele svoju refleksiju na Vespinim reklamama.

VESPA ELETTRICA

2018. godina

Moderna ikona talijanskog stila i tehnologije bez premca, Vespa Elettrica, sinonim je za naprednu povezanost, bešumnost, jedinstven dizajn, prilagodbu, pristupačnost cijene, i posljednje, ali sigurno ne i manje važno, poštivanje okoliša. Ove vrijednosti nisu nove za Vespin brend ali nikada nisu bile toliko izražene kao što je to na modelu Elettrica koji potvrđuje stav brenda kao suvremen, mlad u srcu i jedan korak ispred vremena.

VESPA ELETTRICA

SEAN WOTHERSPOON X VESPA

2019. godina

Vespa Primavera Sean Wotherspoon je posebno limitirano izdanje koje namijenjeno osvajanju srca svih koji uživaju u igri s modom i onima koji prihvaćaju odvažan stil. To je ultimativni izraz kreativne energije koja povezuje Vespu i Seana, zajedno s njihovom zajedničkom ljubavi prema boji i eksperimentiranju koje predviđa buduće trendove.